Skip to main content

Quickscan klantenservice

Je bedrijf groeit, maar de wachtrijen ook…

Als je bedrijf groeit, neemt ook het klantcontact toe… Meer klanten, meer producten, meer kanalen, meer complexiteit. Hoe zorg je toch voor tevreden klanten? Hoe houd je de wachtrijen kort? Blijft de first time fix op niveau? Gebruik je de juiste kanalen voor de juiste doelgroep?

  • Individuele KPI’s zeggen weinig

    In een groot en/of groeiend bedrijf is het makkelijk om het overzicht kwijt te raken. Individuele KPI’s zeggen vaak weinig over hoe het in het geheel met je klantcontact gesteld is. Ze vertellen je ook niet of je klaar bent voor de toekomst.

  • Focus niet alleen op kosten

    Puur focussen op kosten en efficiency gaat vaak ten koste van de klantbeleving. Daarom is het belangrijk om ook andere factoren mee te laten wegen in de beoordeling van je klantenservice.

Het Integraal Klantcontact Model van Effecta

Met dit model brengen we juiste balans tussen optimale dienstverlening en kostenbeheersing in kaart. Aan de hand van een stappenplan scant Effecta de huidige staat van je klantcontact en brengt advies uit:

  1. Doelstellingen & scope
  2. Analyse rapportages & documentatie
  3. Meeluisteren in het klantcontactcenter
  4. Peiling onder stakeholders & klanten
  5. Analyse & advies

Wat levert het op?

Met de Quickscan Klantenservice zet je een grote stap naar een effectieve en efficiënte klantenservice. Wij geven je:

  1. Een stevig onderbouwde analyse van de huidige situatie
  2. Potentiële verbeteringen op korte termijn (quick wins)
  3. Realistische adviezen voor toekomstbestendig klantcontact

Hiermee kun je bouwen aan een klantenservice die zichtbaar en meetbaar bijdraagt aan jouw doelstellingen.