Omnichannelstrategie

Echt contact maken met klanten is meer wijsheid dan geluk.

Je klant wisselt tijdens het kopen en gebruiken van je diensten en producten continu van kanaal. En het aantal gebruikte kanalen neemt alleen maar toe. Aan jou de taak om de klant van informatie te voorzien, verder te helpen en een goed gevoel te geven. Naadloos, over alle kanalen. Onze methode zorgt voor een stevige, toekomstbestendige basis om omnichannel klantcontact volledig te integreren in je organisatie.

Eerst strategie, dán het kanaal

Je kunt niet overal tegelijk zijn. En je hoeft ook niet meteen voor alle kanalen te optimaliseren. Maar als je een contactkanaal aanbiedt, dan moet het ook ingebed zijn in je omnichannelstrategie.

Optimale channel blending

Voor de efficiëntie van je contactcenter is het van groot belang dat je channel blending optimaal inricht. Hoeveel chats kan een medewerker tegelijkertijd afhandelen? Onder welke voorwaarden bied je een telefoongesprek aan als een medewerker al bezig is met drie WhatsApp-conversaties? Dit lijken details, maar het zijn strategische keuzes die directe impact hebben op je klantervaring.

Hogere klanttevredenheid binnen handbereik

Tevreden klanten krijg je door de juiste keuzes te maken op het gebied van strategie en techniek. Onze methode zorgt voor een stevige, toekomstbestendige basis om omnichannel klantcontact volledig te integreren in je organisatie:

  • Interne functionele en technologische analyse van de huidige situatie
  • Klantonderzoek
  • Formuleren van doelen, doelstellingen en randvoorwaarden
  • Een praktisch implementatieplan

Implementatie & verder

Wij adviseren, maar we stropen ook graag de mouwen op. We helpen je dus met het functioneel én het technisch ontwerp van de (kanaal)applicaties. Onze ervaren consultants en projectmanagers zorgen dat je vooruit kunt, ook als het project voorbij is.