Geen out-of-the box oplossing? Dan bouwen we zelf

Opdrachtgever

Een grote Nederlandse zorgverzekeraar.

Probleem

De verzekeraar is op zoek naar een goede oplossing om telefoongesprekken op te nemen voor spraak- en emotieherkenning. Spraak- en emotieherkenning worden ingezet bij het trainen van callcentermedewerkers. De huidige applicatie kan audio-opnames wel opslaan, maar biedt niet de mogelijkheid om gesprekken te downloaden en de kwaliteit van de opgeslagen audio is te laag om emoties te kunnen herkennen.

Oplossing

Effecta denkt mee en kijkt in hoeverre de huidige applicatie alsnog gebruikt kan worden. Het prijskaartje voor uitbreiding van de bestaande oplossing blijkt echter te hoog voor het belvolume en het aantal callcenter-agents. En dus wordt een alternatief gezocht. Een cloudoplossing blijkt niet veilig genoeg en zo wordt uiteindelijk besloten om zelf iets te maken. De ontwikkelaars van Effecta bouwen, op basis van een software development kit, een call-logger, die aan het callcentersysteem wordt gekoppeld. Deze applicatie kan nu de audio opslaan en zelfs verrijken met metadata, zodat je precies kan zien wie er gebeld heeft, naar welk nummer en welke agent het gesprek heeft beantwoord.

Resultaat

De opdrachtgever heeft nu een applicatie voor voice-recording, dat de organisatie zelf kan gebruiken voor gespreksanalyses om medewerkers te trainen.

Cookies op Effecta
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.