< p>

0348 - 488 663 Vacatures Actueel Contact

Strategische doelen halen door het verbeteren van communicatieprocessen

Een single point of contact voor klanten

Cumula en TeleTigers hebben de krachten gebundeld en zijn verdergegaan als Effecta. Het is de missie van het bedrijf om organisaties te helpen hun strategische doelen te halen door het verbeteren van communicatieprocessen. Effecta wil hierom bedrijven van begin tot eind helemaal bedienen met consultancy, diensten en oplossingen op het gebied van klantcontact en technologie. Effecta hoopt hoge ogen te gooien met naar eigen zeggen revolutionaire oplossingen die met nieuwe partners zijn ontwikkeld.

Sinds enkele maanden zijn Cumula en TeleTigers opgehouden te bestaan en zijn ze samengevoegd. Onder de nieuwe naam Effecta is het de ambitie van het bedrijf om klanten een totaalpakket aan diensten en oplossingen te kunnen bieden. Waar Cumula zich bezighield met strategische consultancy en project- en programmamanagement, beschikte TeleTigers over de hands-on technische kennis en kunde. ‘Door de bedrijven te integreren willen we voor onze klanten een single point of contact vormen en ze helemaal ontzorgen als het gaat om vraagstukken op het gebied van klantcontact en technologie’, legt directeur zakelijke markt Maarten Copini uit. ‘We hebben zowel kennis van de business van de klant als de technologieën die in de markt beschikbaar zijn.’ De fusie is daarom logisch, helemaal omdat beide bedrijven al onder dezelfde groep vielen. ‘De integratie verliep daardoor soepel’, gaat Copini verder. ‘Mensen met veel technische kennis werken nu samen met ervaren consultants die zich meer op strategisch niveau en business consultancy begeven, en dat levert zeker synergie op. Door alle kunde en expertise bij elkaar te brengen en samenwerking met nieuwe partners, hebben we al een aantal nieuwe diensten ontwikkeld en zijn we bezig om nieuwe solutions in de markt te zetten waarmee we als dienstverlener echt kunnen bijdragen aan de doelstellingen van onze klanten.’ 

Softwareoplossingen

Het ontwikkelen van softwareoplossingen is een nieuwe discipline binnen Effecta en meteen ook een speerpunt geworden binnen de organisatie. Innovatie is volgens Copini een belangrijke nieuwe pijler binnen de strategie om een single point of contact te vormen. ‘Dat is zeker iets waar we ons mee willen onderscheiden. Met onze services & solutions willen we onze klanten een stap verder helpen en toegevoegde waarde kunnen bieden ten opzichte van concurrenten.’ Effecta wil zich profileren op het gebied van innovatie omdat steeds meer soorten softwareoplossingen een commodity zijn geworden, claimt Copini. ‘Tegenwoordig is het allemaal plug and play vanuit de cloud. Vroeger waren multi-channel contactcenteroplossingen duur en ingewikkeld, maar nu is het allemaal gemeengoed geworden, zoals dat eerder al het geval was met callcenteroplossingen. Als je je dan wilt onderscheiden, dan moet je het dus zoeken in de innovatieve hoek.’ Voor het ontwikkelen van nieuwe solutions heeft Effecta drie partnerships gesloten met innovatieve bedrijven die ieder in de top van hun segment zitten: OBI4wan, Kare Knowledgeware en IQ Messenger. Effecta is voor OBI4wan de implementatiepartner van chatbot oplossingen, met Kare wordt samengewerkt aan knowledge automation-oplossingen en met IQ Messenger op het vlak van slimme zorgalarmering en -communicatie. De bedrijven richten zich met name op innovatieve oplossingen op het gebied van de inzet van Artificial Intelligence en het optimaliseren en automatiseren van klantcontact en communicatieprocessen.

Bots & Knowledge Automation

Als het gaat om nieuwe solutions voor customer service is Copini erg enthousiast over de samenwerkingen met OBI4wan en Kare Knowledgeware.  De bots van OBI4wan en de Cognitive Knowledge Automation van Kare zijn in zijn ogen “revolutionaire producten”. ‘Met OBI bots kunnen we complexe dialogen effectief en efficiënt automatiseren en met het vermogen van de artificial intelligence van Kare om de klantvraag te herkennen en deze automatisch te koppelen aan het juiste antwoord in de kennisbank, kunnen we de creatie en het beheer van kennis en content ook automatiseren.

“De AI-technologie van onze producten is dermate krachtig dat we vele malen sneller resultaten voor onze klanten kunnen boeken dan andere oplossingen in de markt ”

De Cognitive Knowledge Automation-oplossing kan zelfs bij duizenden verschillende intents nog steeds de klantvraag herkennen.’ De gepatenteerde technologie is zo goed dat binnen zes maanden meer dan 80 procent van alle vragen volledig geautomatiseerd in één keer juist worden beantwoord. De software is zo krachtig doordat de AI zelflerend is en gekoppeld kan worden met meerdere kennisbanken, legt Copini uit. ‘In combinatie met de mogelijkheden van OBI Bots om complexe dialogen te bouwen waarbij je bijvoorbeeld klantgegevens kunt ophalen uit een CRM-systeem en kunt toepassen in de dialoog met de klant, zijn de mogelijkheden voor het automatiseren en verbeteren van klantcontact enorm.

Daar komt bij dat de oplossingen schaalbaar zijn, een lage initiële investering en korte doorlooptijd hebben en multichannel support bieden.’

Toekomstbestendig

Door de fusie en de ontwikkeling van nieuwe partners en solutions is Effecta er helemaal klaar voor om klanten te adviseren en toekomstbestendige oplossingen te bieden.

‘Met onze vijftig experts hebben we kennis van de technologie van vandaag en van morgen’, zegt Copini. ‘De AI-oplossingen zorgen ervoor dat je de klantcontacten steeds verder kunt automatiseren, of dat de processen steeds verder worden geautomatiseerd.’ Toch geeft de directeur zakelijke markt aan dat “software kopen geen doel op zich is”. ‘Bedrijven gebruiken meestal slechts een fractie van de technologie die ze al in huis hebben. Daarom stellen we onze klanten vaak de vraag of ze hun doelstellingen kunnen bereiken met de software die ze al hebben. We adviseren ze altijd om te redeneren vanuit de eigen strategie en doelstellingen, ze moeten vooral niet lukraak nieuwe software aanschaffen. Heel veel organisaties worstelen nog met omnichannel klantcontact. Dat heeft impact en gevolgen voor processen, technologieën en klanttevredenheid. We kunnen onze klanten daarin begeleiden en ontzorgen in de transitie door middel van onder andere strategisch advies, business analyse, systeemselectie, implementatie van het systeem, de inrichting ervan en vervolgens ook support leveren.’

Dit artikel is eerder verschenen in CustomerFirst Buyersguide 2019. Tekst: BBP Media.  Beeld: Zuiver Beeld. 

Stel je vraag aan Effecta

Aanhef *

Direct contact

Met de Effecta methode helpen we toonaangevende organisaties met het oplossen van vraagstukken rondom (geautomatiseerd) klantcontact en communicatietechnologie.

0348 - 488 663 maak een afspraak

Zij kozen voor de succesvolle Effecta methode

A single point of contact.
0348 - 488 663