< p>

0348 - 488 663 Vacatures Actueel Contact

Omnichannelstrategie

Op weg naar een transparante klantbeleving

Bij de meeste organisaties verloopt de communicatie met klanten al enige tijd via meerdere kanalen en is multichannel klantcontact bekend terrein. De technologische oplossingen op dat gebied zijn gemeengoed geworden en een goede multichannel strategie zorgt voor de juiste inrichting van de individuele kanalen. Maar de klant raakt verwend.

Inmiddels beweegt de consument zich op weg naar de daadwerkelijke aankoop soepel tussen meerdere kanalen van jouw omnichannel contactcenter. In hoeverre heb jij als organisatie die diverse kanalen goed op elkaar afgestemd? Beleeft de klant een optimale klantervaring ongeacht het gebruikte kanaal? 

Welke kanalen kies je wel of niet? Effecta helpt bij het maken
van die keuze met de juiste kanaalstrategie.

Ga voor optimale customer experience

Klantcontact

Van multichannel naar omnichannel

De klant verwacht een eenduidige, transparante beleving. Het is dus essentieel dat jij je klant kent en dat jij slim omgaat met de data van jouw klant en met jouw systemen. Een persoonlijke en uniforme omgang met de klant door alle kanalen heen is essentieel voor een optimale customer experience.

 

Kanaalstrategie: welke kanalen moet je kiezen?

Met 'door alle kanalen heen' hoef je niet direct aan de slag te gaan met het optimaliseren van deze beschikbare kanalen:

  • Telefonie
  • E-mail
  • Chat
  • Chatbot
  • WhatsApp
  • Facebook (Messenger)
  • Twitter
  • Sms
  • Website
  • Offline

Welke kanalen kies je wel of niet? Effecta helpt bij het maken van die keuze door het ontwikkelen van een kanaalstrategie. En kijkt ook verder: Welke technologie zet je bijvoorbeeld in voor routering en afhandeling van de kanalen?

Hogere efficiency bij juiste channel blending

Voor de efficiëntie van je contactcenter is het van groot belang dat je channel blending optimaal inricht. Hoeveel chats kan een medewerker tegelijkertijd afhandelen? Onder welke voorwaarden bied je een telefoongesprek aan als een medewerker al bezig is met drie WhatsApp-conversaties? Dit zijn voorbeelden waarover goed onderbouwd de juiste keuzes gemaakt moeten worden.

Ga jij voor volledig omnichannel klantcontact in 2020?

Hogere klanttevredenheid binnen handbereik

Effecta helpt je om met onafhankelijk en strategisch advies de juiste keuzes te maken voor toekomstbestendige communicatie. Onze methode zorgt voor een stevige basis om omnichannel klantcontact volledig te integreren in jouw organisatie:

  • Interne functionele en technologische analyse van de huidige situatie
  • Klantonderzoek
  • Formuleren van doelen, doelstellingen en randvoorwaarden voor de omnichannel strategie
  • Ontwerp van het implementatieplan

Omnichannel: implementatie & verder

Na het advies komt de realisatie. Effecta kan jouw organisatie helpen met het functioneel én het technisch ontwerp van de (kanaal)applicaties. Onze ervaren consutants en projectmanagers zorgen voor een goede borging in de organisatie. Effecta is pas tevreden als uw klanten en medewerkers dat ook zijn!

Meer weten? Maak een afspraak

Zij kozen voor de succesvolle Effecta methode

A single point of contact.
0348 - 488 663