0348 - 488 663 Afspraak maken Stel een vraag

Haga ziekenhuis vernieuwt

‘Patienten entertainment, verpleegoproep & communicatie’

‘Haga vernieuwt’ moet de hele beleving van de patiënt verbeteren en hersteltijd bekorten. Ook wordt een nieuwe manier van werken voor het personeel ingevoerd.

De ICT component in het programma is groot en heeft als één van de belangrijke uitdagingen om de implementatie van de diverse netwerken en systemen met zo min mogelijke verstoringen te laten verlopen. Dat is van het grootste belang, omdat het ziekenhuis volledig operationeel is tijdens de implementatie.

De aanpak van Effecta

Effecta kreeg de projectleiding binnen het ‘PVC-project’, oftewel ‘Patiënten entertainment, Verpleegoproep en Communicatie’ een onderdeel van het totaalprogramma dat onder meer ook de hele inrichting van het gebouw aanpaste met merendeels eenpersoonskamers, nieuwe bewegwijzering en een nieuw kleurrijk, licht, open en praktisch interieur.

Binnen het PVC-project is de volledige implementatie van de diverse systemen en netwerken begeleid. Doelstelling was om de centrale systemen en de eerste verdiepingen onder regie van Effecta uit te laten voeren om het daarna voor de overige verdiepingen over te dragen aan het ziekenhuis zelf.

De Project Manager van Effecta was verantwoordelijk voor het aansturen van de verschillende leveranciers en voor de afstemming met de verschillende afdelingen van het ziekenhuis. Daarbij stond steeds centraal dat de dagelijkse operatie minimaal hinder mocht ondervinden van het project.

Onder regie van de Project Manager van Effecta zorgden diverse betrokken leveranciers voor de implementatie van een nieuw VoIP-gebaseerd telefoniesysteem, de centrale computersystemen, een nieuwe alarmserver, een verpleegoproepsysteem en een draadloos netwerk.

Het nieuwe netwerk biedt draadloze toegang tot de centrale systemen voor de computers en is tevens geschikt voor draadloze telefonie op basis van Voice-over-WLAN. De verpleging werd voorzien van draadloze telefoontoestellen en flexibele werkplekken. Ook is er een patiënten entertainment en informatiesysteem geleverd en geïnstalleerd, zodat de patiënten in het ziekenhuis kunnen beschikken over een beeldscherm, met tv, internet, webcam, radio en meer.

Tijdens het project zorgde de Project Manager van Effecta continu voor intensieve afstemming met de verpleegkundigen om de functionele inrichting te optimaliseren en te laten aansluiten bij de uitgangspunten van Haga Vernieuwt.

Het resultaat

De verpleging beschikt nu over flexibele werkplekken met de nieuwste snufjes. Medewerkers kunnen hierdoor sneller en beter hun werk doen. Dankzij een computer op wieltjes en de PC aan het bed kunnen medewerkers gegevens naast de patiënt intypen, bijvoorbeeld in het elektronisch verpleegkundig dossier. De patiënt kan meekijken als hij dat wil. Patiëntgegevens zijn op die manier actueel en inzichtelijk.

De medewerkers hebben ook de beschikking gekregen over een draadloze telefoon. Ze zijn daardoor goed bereikbaar, voor elkaar en voor patiënten. De patiënten in het ziekenhuis beschikken in hun eenpersoonskamer over een beeldscherm, met tv, internet, webcam, radio en meer.

Stel je vraag aan Effecta

Aanhef *

Direct contact

Met de Effecta methode helpen we toonaangevende organisaties met het oplossen van vraagstukken rondom (geautomatiseerd) klantcontact en communicatietechnologie.

0348 - 488 663 maak een afspraak

Cumula en TeleTigers gaan verder als Effecta

Met deze krachtenbundeling heeft Effecta de professionals in huis die het hele spectrum aan diensten verzorgen in klantcontact en technologie. Van strategisch advies tot de uitvoering en borging.

Lees verder

Zij kozen voor de succesvolle Effecta methode

A single point of contact.
0348 - 488 663