< p>

0348 - 488 663 Vacatures Actueel Contact

Het opstellen van een business case

Kosten | baten | risico's

Wat kost mij dit en wat levert het op? En wat zijn de risico's? Voordat je bouwt aan een nieuwe communicatie-infrastructuur of een investering doet in innovatieve zorgdomotica, moet je zorgen voor een goede onderbouwing van het project. Met een zorgvuldig uitgewerkte business case kun je het bestaansrecht van een project formuleren en zorgen voor draagvlak binnen de organisatie.

Effecta heeft voor vrijwel alle voorgenomen investeringsbeslissingen op het gebied van klantcontact en communicatietechnologie nuttig vergelijkingsmateriaal uit de praktijk. Ons inzicht in de te verwachten kosten en opbrengsten kan je behoeden voor flinke tegenvallers in een later stadium.

Integraal financieel inzicht

Effecta heeft veel ervaring in zowel het klantcontact als in de communicatietechnologie. Hierdoor krijg je een integraal financieel inzicht. Bovendien beschik je -dankzij onze praktijkgerichte methodiek voor business cases- altijd snel over de onderbouwing van jouw besluit.

 

Uitgevoerde opdrachten
Business case

Effecta heeft in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met het opstellen van business cases voor verschillende opdrachtgevers in diverse branches.

Overzicht uitgevoerde opdrachten Business case

Welk risico neem je met nieuwe technologieën?

Juist als het gaat om investeren in nieuwe kanalen en technologieën is een risico-inschatting en een kosten-batenanalyse geen sinecure. Effecta heeft veel ervaring met innovatieve klantcontactcenters en helpt jou graag bij een business case op het gebied van:

  • Chatbots
  • Webchat
  • WhatsApp
  • Social media
  • Voicebots en open-vraag-spraakroutering
  • Voice & speech analytics
  • CCaaS (Contact center uit de cloud)

Een gelukkige klant én medewerker

Onderzoek klanttevredenheid en medewerkertevredenheid

Naast een financiële businesscase verschaft Effecta ook inzicht in de kosten en baten voor klant- en medewerkertevredenheid. Hierbij doen we onderzoek naar de klanttevredenheid op de lange termijn, de Net Promotor Score (NPS, klantloyaliteit) en naar de Customer Effort Score (CES), die vooral focust op het spoedig en eenvoudig oplossen van klantproblemen.

In een dynamische omgeving als een klantcontactcenter met een hoge werkdruk en een groot verloop is het eveneens niet onbelangrijk om inzicht te krijgen in de medewerkertevredenheid. Hoe zorg je voor betrokken en loyale collega's? Welke investering moet ik hiervoor doen en wat levert die op?

Lagere verzuimkosten en minder verloop

Het is in ieder geval duidelijk dat een tevreden medewerker sneller een tevreden klant oplevert. En bovendien lagere verzuimkosten en minder noodzaak voor vervanging van personeel. Met een gedegen onderzoek naar werknemertevredenheid kun je beter bouwen aan een positieve en gezonde werkbeleving onder je medewerkers.

Maak direct een afspraak

Stel je vraag aan Effecta

Aanhef *

Direct contact

Met de Effecta methode helpen we toonaangevende organisaties met het oplossen van vraagstukken rondom (geautomatiseerd) klantcontact en communicatietechnologie.

0348 - 488 663 maak een afspraak

Zij kozen voor de succesvolle Effecta methode

A single point of contact.
0348 - 488 663