< p>

0348 - 488 663 Vacatures Actueel Contact

In 8 stappen je eigen chatbot

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Morbi tristique senectus et netus et. Eros donec ac odio tempor orci dapibus ultrices in iaculis. Velit aliquet sagittis id consectetur purus. Lacus suspendisse faucibus interdum posuere lorem ipsum. Amet mattis vulputate enim nulla aliquet porttitor lacus luctus. Gravida neque convallis a cras semper auctor. Parturient montes nascetur ridiculus mus. Sagittis orci a scelerisque purus.

  1. De Chatbot Readiness Scan
    Ben jij klaar voor een chatbot? Om die vraag te beantwoorden, kijken we goed naar jouw merk en welke dienstverlening daarbij past. Vervolgens analyseren we de klantgesprekken en het huidige kanaalaanbod. Al deze data kneden we tot een gedegen strategisch plan. 
     
  2. Definieer use cases & user persona’s 
    Je hebt besloten dat een chatbot een goede aanvulling kan zijn voor jouw klantenservice. Mooi! Dan is het nu tijd om te bepalen waar deze ingezet kan worden. Met de huidige marketingdata worden user persona’s ontwikkeld: wie gebruiken nu eigenlijk jouw chatbot? Verder achterhaal je met strategische brainstormsessies welke vragen en opdrachten het beste door de chatbot beantwoord kunnen worden; de use case’s.
     
  3. Ontwikkel een chatbot persona
    Zegt jouw chatbot ‘Hallo’ of ‘Hi!’? Is je chatbot een degelijke receptionist of een vrolijke flapuit? Het ontwikkelen van een chatbot persona is een van de belangrijkste onderdelen bij het ontwerpen van een kwalitatieve chatbot. Een goed doordacht karakter zorgt voor een klantcontact-ervaring die past bij het merk.
     
  4. Schrijf de conversaties
    Je weet nu wie jouw gebruiker is en waarom hij contact zoekt. En jouw chatbot heeft een persoonlijkheid.  De hoogste tijd om aan de slag te gaan met het bedenken en uitschrijven van de conversaties.
     
  5. Selecteer het juiste platform
    Nu duidelijk is welke vragen de chatbot zal gaan beantwoorden, is het van belang dat je het juiste platform selecteert. Het aantal chatbotleveranciers groeit dagelijks. Elke ontwikkelaar heeft een specifieke expertise en een eigen kostenplaatje. Om te voorkomen dat je door de bomen het bos niet meer ziet:  formuleer duidelijke eisen en voorkeuren. Dat maakt de keuze voor het juiste platform een stuk eenvoudiger.
     
  6. Bouw de chatbot
    Wanneer het platform is geselecteerd en de conversaties op papier staan, is het tijd om deze samen te brengen. De conversaties worden toegevoegd en gelinkt aan de eventuele API integraties. Vervolgens zal de chatbot uitgebreid getraind en getest worden.
     
  7. Test & optimaliseer
    De basis van de chatbot staat. Test deze uitvoerig bij een geselecteerde groep gebruikers. Ook als de chatbot officieel live staat, zal deze constant getest en geoptimaliseerd moeten worden om de ervaring goed te houden.
     
  8. Train het team
    Welkom, nieuwe collega! Omarm de chatbot als officieel onderdeel van het team. Hierbij zullen de andere medewerkers getraind moeten worden om het beste uit zowel de chatbot als hun eigen werkzaamheden te halen. 

Turpis egestas pretium aenean pharetra magna ac placerat vestibulum lectus. Lectus proin nibh nisl condimentum. Nunc sed augue lacus viverra vitae congue eu. Amet dictum sit amet justo donec enim diam. Nisl purus in mollis nunc. Amet consectetur adipiscing elit pellentesque habitant morbi tristique senectus et. 

Zij kozen voor de succesvolle Effecta methode

A single point of contact.
0348 - 488 663