Kritische communicatie bij verpleging en verzorging

Slimme digitalisering nodig voor meer persoonlijk contact

De krimpende budgetten in de zorg maken dat er keiharde keuzes gemaakt moeten worden. Natuurlijk moet het niveau van de zorgverlening zelf zo hoog mogelijk blijven. Alleen wel met minder personeel. Een veelgemaakte keuze is dan om minder te investeren in IT. Alleen is dat juist een gebied waar qua efficiency zo enorm veel te winnen is. Om nog maar te zwijgen van het belang van het op orde hebben van je kritische communicatie. Er staan vaak letterlijk levens op het spel.

Een langetermijn-
strategie voor je IT opzetten is lastig

Een strategie opzetten voor je kritische communicatie is niet eenvoudig. Het bungelt steevast onderaan de prioriteitenlijst. Pas als er problemen zijn wordt er gekeken naar vervanging van verouderde systemen. Het gevolg is een opeenstapeling van ad-hoc keuzes en een lappendeken aan systemen die niet goed met elkaar praten.

Onmogelijk om zelf alle kennis in huis te halen

Het IT-landschap wordt met de dag complexer. Veel zorgaanbieders hebben alleen niet alle juiste specialisten in dienst die alle systemen beheren & zicht hebben op alle apparatuur en contracten. Vanuit budgetoogpunt begrijpelijk. Vanuit operationeel oogpunt zorgwekkend.

Minder persoonlijk contact door werkdruk

Persoonlijk contact is essentieel. Alleen zorgt de standaard hoge werkdruk van zorgmedewerkers voor het tegenovergestelde. Het opmerkelijke? Er gaat juist veel tijd verloren door inefficiënte, onduidelijke communicatie tussen medewerkers en cliënten. Iets waar niemand bij gebaat is.

Win de efficiencyslag door slimme digitalisering

Effecta verzorgt de kritische communicatie van A tot Z. Wij kijken eerst altijd even rond binnen jouw organisatie. Hier doen we een grondige inventarisatie van de huidige systemen en kijken we kritisch naar de korte- en langetermijnbehoeftes op alle relevante niveaus in de organisatie.

Op basis daarvan brengen we een advies uit met daarin een visie & strategie voor beide termijnen. Hierbij streven wij naar het verantwoord slimmer maken van bestaande systemen. Door zoveel mogelijk gebruik te maken van de huidige apparatuur en processen zorgen we dat eerdere investeringen gemaximaliseerd worden.

Ons team van gecertificeerde specialisten helpt vervolgens bij de implementatie en het verdere onderhoud en beheer. Zij kennen alle relevante telefonie, alarmering- en omnichannel communicatiesystemen zodat jouw kritische IT-systemen altijd veilig én up-to-date blijven.

Zorgen voor voorspelbare IT-kosten

Bij veel organisaties worden onze specialisten verwelkomd door een wirwar van apparaten, systemen en contracten. Wij ontwarren die knopen en zorgen voor één systeem, één contract, één aanspreekpunt en één overzichtelijk platform. Zo maken wij de kosten voorspelbaar, de systemen overzichtelijk en geven wij rust op IT-gebied.

Deze aanpak zorgt ervoor dat jullie efficiënter en veiliger werken met de juiste devices, makkelijker communiceren tussen medewerkers & cliënten en nog belangrijker: meer tijd overhouden voor meer contact met cliënten. Zo krijgen zij de aandacht die ze zo hard nodig hebben.

Benieuwd hoe we efficiencyslag bij jouw instelling kunnen winnen?

Maak écht contact met Effecta.

Bel ons, schrijf een e-mail of bezoek ons in Woerden. We komen graag met je in contact.

Neem contact op