Technologie voor BHV’ers
Als elke seconde telt, weet iedereen dan wat hij moet doen?
Als elke seconde telt, is kritische alarmering essentieel. Hoe zorg je anders dat bij een bedrijfsongeval de juiste bedrijfshulpverlener op de juiste plek is? Weet je eigenlijk wel welke BHV’ers beschikbaar zijn? En of je er genoeg hebt om aan de wettelijke eisen te voldoen? Voor echt optimale veiligheid en om op stressvolle momenten het juiste contact te kunnen maken, heb je ook slimme techniek nodig, zoals apps en een overzichtelijk dashboard.
Een belangrijke uitdaging
De belangrijkste uitdaging voor organisaties is om het overzicht te bewaren. Waar zijn BHV’ers? Welke kwalificaties hebben ze? Hebben we er genoeg en kunnen ze snel genoeg ter plaatse zijn?
Slim integreren
Een goede BHV-oplossing integreert met de hardware en systemen die je al hebt. Je wilt mensen niet met meer devices laten rondlopen dan nodig. Dus als je BHV’ers al een pieper, telefoon of portafoon dragen is het slim om daarmee te integreren.
Overzicht bewaren: centraal BHV dashboard
Bedrijfshulpverlening (BHV) is verplicht voor organisaties in Nederland. Net als een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E), een intern noodplan en het opzetten van een BHV-organisatie met gecertificeerde bedrijfshulpverleners.
De uitdaging is uiteindelijk om de controle te krijgen over de BHV-organisatie en het overzicht te bewaren. Effecta heeft daarvoor een centraal dashboard ontwikkeld met:
- Alle crisiscommunicatie via één platform
- Smartphone-app voor BHV’ers met automatische aanwezigheidsregistratie
- Weergave van de bezettingsgraad van BHV’ers per locatie en hun competenties
- Snelle en effectieve alarmering bij bedrijfsongeval, storingen, agressie, brand en andere calamiteiten
- Altijd en overal inzicht in alle alarmen
- Instelbare scenario’s met specifieke alarmering
- Berichten via de app op de smartphone en de diverse andere beschikbare devices en kanalen
- Versturen van voorgeprogrammeerde of handmatige tekst- of spraakberichten
- Innovatieve, merkonafhankelijke alarmering
- Koppeling met elke pager, pieper of portofoon
De innovatieve oplossing van Effecta vertaalt alle beschikbare systemen voor brandmelding, camera’s, toegangscontrole en andere meldingen naar mobiele oplossingen voor medewerkers, zoals smartphones, portofoons en pagers.
Snel en effectief communiceren bij calamiteiten
Onze BHV-app zorgt dat bij een calamiteit de juiste mensen de juiste boodschap op het juiste tijdstip ontvangen. Maar hoe het proces er precies uitziet, dat is voor iedere organisatie anders. Daarom passen wij het dashboard en de app aan voor jouw specifieke scenario’s, wensen en eisen. Daarbij werken wij merk-onafhankelijk. We maken koppelingen met elk denkbaar systeem, veelal zonder extra aanpassingen.