Chatbot? Nee, doe mij maar een digitale collega

Chatbots lijken zo handig. Alleen zorgen ze vaak voor soms bijna komische loops zonder uitweg. Of ze geven eindeloze verwijzingen zonder echt antwoord te geven op de vraag die gesteld wordt. Het alternatief? Een digitale collega.

Wat is anders
aan een digitale collega?

Natuurlijke, logische conversatie. Een digitale collega heeft namelijk conversational AI onder de ‘motorkap’. Het heeft empathisch vermogen. Zie het dan ook meer als een virtuele assistent waarmee klanten eerder hun doelen bereiken en een betere relatie opbouwen.

Welke rollen kan deze digitale collega aannemen?

Veel. Laten we er eens 3 uitlichten. Het kan een persoonlijke adviseur zijn die helpt bij het aanschaffen van producten of services. Het kan een self-service HR-medewerker zijn die allerlei vragen kan beantwoorden. Ook kan het een slimme klantenservicemedewerker zijn die 24/7 klaar staat.

Wat levert een digitale collega concreet op?

Dat hangt af van waar je deze collega inzet natuurlijk. Maar dat kan zijn blije klanten die snel geholpen worden. Of tevreden medewerkers die niet lang hoeven te wachten op belangrijke vragen. Welke rol je ook inzet, je verlaagt de werkdruk voor je huidige werknemers en verhoogt de efficiency.

Effecta laat je graag kennis maken met je digitale collega

Daar zit jij toch ook op te wachten? Meer tevreden klanten en werknemers die sneller en slimmer geholpen worden? En dat 24/7 en alles op een natuurlijke, empathische manier? Klinkt te mooi om waar te zijn? Welnee, we laten je het graag zien. Kom naar een inspiratiesessie voor demo’s op maat. Of boek direct een quickscan, om te kijken of een digitale collega bij jouw organisatie past.

Aan de slag met empathische AI?

Maak een afspraak