Conversational AI

Écht contact met digitale medewerkers? Het kan.

De wereld verandert. Een tijdperk van vertrouwen maakt ruimte voor een fase van onzekerheid. Fysieke ontmoetingen worden digitale gesprekken. Meer dan ooit is er de behoefte aan écht contact. Maar hoe zorg je voor die oprechte aandacht?

Met Conversational AI werk je aan natuurlijke conversaties tussen een mens en zijn digitale gesprekspartner. Door het empathische vermogen van deze virtuele assistent bereikt jouw klant eerder zijn doel én bouw je aan een echte relatie.

Inbedden in processen

Conversational AI werkt alleen als het ook is ingebed in de organisatie. Het bouwen van een digitale assistent is één ding. Het aanpassen van je interne klantcontactprocessen is de tweede stap. Die kun je niet overslaan.

Lerende technologie

Een digitale medewerker moet continu leren om goede en relevante gesprekken te kunnen voeren. De ontwikkeling is dus nooit af. Je verzamelt continu data en verbetert zo iedere dag je conversational AI.

‘Warme overdracht’

Slimme conversatietechnologie weet ook wanneer het gesprek moet worden overgenomen door een medewerker. De AI vraagt alle nodige gegevens vast uit, zodat de medewerker meteen kan beginnen de klant te helpen en het probleem op te lossen.

Met één klik een klik hebben

Klanten hebben nogal gemengde ervaringen met chatbots. En natuurlijk kan een bot nooit iedere vraag beantwoorden. Maar het herkennen en benoemen van gevoelens heeft veel invloed op de gebruikerservaring. Door conversaties slim te ontwerpen, kun je op een subtiele manier zorgen dat een chatbot op het juiste moment empathie toont. Daarmee win je de sympathie van de gebruiker. Echt contact en empathie in de conversatie zorgen voor vertrouwen. Moderne, intuïtieve technologie zorgt voor soepele afhandeling van servicevragen.

Ontwerp, implementatie en proces

We helpen je niet alleen met het ontwerpen en implementeren van conversational AI, we kijken ook samen met jou naar je interne processen. Zo zorgen we dat je maximaal rendement haalt uit je investering in conversational AI, terwijl je tegelijkertijd de klantervaring verbetert.

Aan de slag met empathische AI?

Maak een afspraak