Effecta en gzicht: Een samenwerking gericht op technologie én mens

We bieden organisaties onderbouwde, onpartijdige en toekomstbestendige oplossingen

Effecta maakt het mogelijk om complexe vraagstukken van organisaties in het domein van digitale communicatie multidimensionaal op te lossen. Stevig onderbouwd, met oog voor de toekomst en vanuit het perspectief van beslissers, medewerkers, klanten en patiënten. Zo ziet Auke Smit, directeur van ICT-specialist Effecta, de meerwaarde van de samenwerking met adviesbureau gzicht.

De zakelijke markt, de zorgsector, het onderwijs en lokale overheden worstelen niet alleen met beperkte budgetten en een krappe arbeidsmarkt, maar vooral ook met kennis en capaciteit op het gebied van digitale oplossingen. “Organisaties zitten met zowel bedrijfskundige als digitale vraagstukken die veelal verband met elkaar hebben. Die gaan over organisatieprocessen en over het inrichten van technologie en hoe dat de mens raakt. Het is niet langer technologie of mens, maar technologie én mens. Dat is de samensmelting waar Effecta in gelooft. Vanuit een onafhankelijke en onpartijdige positie selecteren we de best passende oplossing. Zo blijven we altijd wendbaar en flexibel, ook als er betere producten op de markt komen”, zegt Smit.

Door de bomen het bos niet meer zien

Technologie is vaak het toverwoord als antwoord op complexe vraagstukken vanuit de druk waar organisaties in de publieke en commerciële sector mee worden geconfronteerd. “Communicatie en domotica kunnen problemen oplossen, maar dan meestal wel vanuit een integrale aanpak. Apparaten worden steeds slimmer. Ze worden voorzien van sensoren waardoor ze berichten kunnen verzenden. Een bed, een matras, een deurbel, een lamp, noem maar op, ze kunnen waarnemen en berichten versturen over wat ze waarnemen. In de zorg is zorg verlenen de core business. Op technologievlak zien beslissers vaak door de bomen het bos niet meer. Wat moet je kopen, hoe weet je of de apparatuur communiceert met andere technologie? Wat is toekomstbestendig en wat past bij onze bedrijfsvoering? Wij helpen graag met de besluitvorming daarover.”

Bedrijfskundig en technologisch bijblijven

De digitale transformatie, de vergrijzing en de druk op de arbeidsmarkt, in combinatie met budgetvraagstukken en economische ontwikkelingen, leggen steeds complexere bedrijfskundige vraagstukken bij ondernemers en bestuurders op tafel. Effecta en gzicht, zijn samen in staat om complexe bedrijfskundige vraagstukken multidimensionaal op te lossen, met een mix aan technologische en bedrijfskundige oplossingen. Vanuit de meerwaarde voor de ondernemer en bestuurder sluiten Effecta en gzicht naadloos bij elkaar aan, aldus Smit. “gzicht zorgt ervoor dat organisaties vanuit bedrijfskundig perspectief bijblijven, Effecta doet dat vanuit het technologisch perspectief.”

Casus kwantificeren en rechtvaardigen

Oplossingen voor vraagstukken van zijn steeds diverser en vragen tegelijkertijd om multidimensionale kennis op het gebied van domotica, netwerken, security en cloud technologie in samenhang met de pragmatische werkprocessen en financiën van de organisatie. “ICT-applicaties en netwerken hangen met protocollen en api’s aan elkaar vast. Die kunnen niet altijd logischerwijs met elkaar communiceren. gzicht is specialist in het schrijven van business cases. Zij kunnen een technologie gedreven casus kwantificeren en rechtvaardigen voor besluitvorming. Effecta zorgt dat de oplossing werkt en blijft werken voor nu en in de toekomst.”

Softwarematige klantoplossingen

Effecta ziet zichzelf meer als partner dan als leverancier van opdrachtgevers. “Wij zijn partner en gaan voor betaalbare pragmatische oplossingen die toekomstbestendig zijn en bijdragen aan de continuïteit van de klant. Mens en organisatie staan centraal in onze oplossingen. We maken het werk voor mensen aangenamer door vereenvoudiging of door volledig te automatiseren. Als wij zien dat werk te vereenvoudigen is springen we daarop in. We hebben de kwaliteit en de capaciteit in huis voor softwarematige klantoplossingen.”

Generieke oplossingen

Als voorbeeld noemt Smit een voicerecordingapplicatie voor een zorgverzekeraar en een realtime dashboard voor een callcenter voor zowel thuiswerkers als centraal contactcenter. “Ook testen we momenteel generieke oplossingen voor meerdere klantprocessen zoals een mobile telefoongidsapp met dienstbereikbaarheidconnectiviteit. We zagen bijvoorbeeld dat in ziekenhuizen voor acute oproepen nog veel wordt gewerkt met losse notities om te zien wie er dienst heeft. Dat is omslachtig, arbeidsintensief en het geeft veel stress. We hebben dat proces nu in een algemene app weten te vangen. Die app draait nu als proof of concept in diverse ziekenhuizen.”